niedziela, 8 marca 2015

Kolejkowo

Dawno nie bawiłam się jak małe dziecko, dlatego muszę się tym z Wami podzielić :)
Wczoraj oglądałam największą w Polsce makietę kolejową, tak mówią o sobie autorzy tej makiety, we Wrocławiu na Dworcu Świebodzkim.
Makieta pt. KOLEJKOWO.
Czyli, jak sama nazwa wskazuje - pociągi, dworce, tory i całą aranżacja wokół.
Cała historia dzieje się w Kolejkowie (to oczywiste), Karpaczu, Wrocławiu, Karkonoszach oraz w lesie i na łąkach.
Wszędzie jeżdżą pociągi, albo tramwaje :) turyści spacerują po górach, plażowicze opalają się na piaszczystym brzegu, zmęczeni odpoczywają w kawiarniach a inni pracują np. spawacz.
Oprócz dużych pociągów do oglądania, do wyłapywania jest dużo detali i to chyba właśnie one decydują o tym smaczku makiety, np. budynek z napisem: Karpacz żąda dostępu do morza :))
Ponadto jest animacja: dzień i noc - czyli odpowiednio zapalają się i gasną światła.
Dzieciaków jest oczywiście sporo, dorosłych również. Ja na chwilę przeniosłam się w krainę dzieciństwa :))
Na wystawie jest, jak na prawdziwym dworcu przystało, prawdziwy kolejarz, który zachęca do zabawy w poszukiwanie i liczenie ukrytych np. psów. I co chwilę, donośnym głosem woła:
PROSZĘ ODSUNĄĆ SIĘ OD TORÓW!
Bawcie się:)












W planach jest rozbudowa makiety, ma być też lotnisko .... A szczegóły na FB, link na obrazku poniżej
https://pl-pl.facebook.com/kolejkowo
Jeśli macie taką możliwość, to polecam. Można tam iść nie tylko z dziećmi :)

4 komentarze:

  1. Świetna wystawa! Szkoda, że nie mam jak podjechać do Wro :(

    OdpowiedzUsuń
  2. Aż mi się moje makiety i kolejki H0 przypomniały. Tyle lat. Ależ to fajna sprawa :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda fantastycznie :) atrakcja przednia dla małych i dużych :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Moja mama zajmuje się tworzeniem takich makiet to bardzo fajna praca, jednak wymaga niebywałej precyzji.

    OdpowiedzUsuń

Ciszę się, że do mnie zaglądasz. Dziękuję za komentarz