piątek, 19 czerwca 2015

Przepis na bransoletkę - tutorial


Jak zrobić bransoletkę na lato?

Bransoletka żółta, na gumce, tutorial
 Oto przepis.

Składniki:

- garść koralików szklanych w kolorach żółty, złocisty, przezroczysty
- kilka metalowych przekładek w złotym kolorze
- gumka silikonowa przezroczysta 0,6mm
- kropelka kleju do biżuterii.

Wykonanie:

Odciąć kawałek gumki o długości ok. 25 cm. Nawlec na gumkę koraliki w dowolnej sekwencji, kompozycji - tutaj przepis nie narzuca Wam niczego :)
Po dobraniu odpowiedniej długości bransoletki - najpierw należy ją przymierzyć do nadgarstka - trzeba zawiązać węzeł. I tu pojawia się problem. Jak zawiązać węzeł na gumce silikonowej, aby się nie rozwiązał?
Gumka jest okrągła i śliska :( Zawiązanie jej na dwa węzły też nic nie daje, bo paskuda i tak się rozwiąże. Znalazłam przepis na węzeł stosowany w żeglarstwie, tzw. węzeł prosty, czy też płaski. Podczas jego wiązania łatwo popełnić błąd i wówczas powstaje węzeł "babski", który nie trzyma się na gumce. Więc obejrzyjcie filmik, aby zobaczyć na czym to polega


Samo zawiązanie końcówek gumki to zbyt mało, ja dla pewności węzełek pokrywam kropelką kleju do biżuterii lub kleju dwuskładnikowego. Klej typu "kropelka" nie nadaje się, z tego względu, że z czasem powoduje kruszenie się gumki i pękanie jej.
Zaklejony węzełek staram się schować w koraliki lub przekładki, a końce gumki przeciągnąć przez sąsiednie koraliki. Teraz trzeba uzbroić się w cierpliwość i odczekać kilka godzin, a najlepiej - całą noc :) Potem pozostaje już tylko odciąć nadmiar gumki i cieszyć się nową biżuterią :)

Tak więc skoro już wiemy jak zrobić bransoletkę i jak ją zabezpieczyć, aby nam długo służyła - to do dzieła!
Bransoletka żółta, na gumce, tutorial
Bransoletka żółto-złocista trafiła na rękę sympatycznej dziewczyny i jak widać na zdjęciu - wszyscy są zadowoleni :))
Bransoletka żółta, na gumce, tutorial

P.S.
W poprzednim poście pytałam "niemieszkańców" Szczecina - co przedstawia ostatnie zdjęcie?
Prawidłowych odpowiedzi nie było, błędnych zresztą też nie :) więc już mogę zdradzić, że na zdjęciu jest budynek Filharmonii Szczecińskiej. Budynek otrzymał prestiżowe wyróżnienie Unii Europejskiej - Nagrodę im. Miesa van der Rohe. Patron nagrody to jeden z najsłynniejszych architektów na świecie, którego projekty do dzisiaj wpływają na współczesnych architektów.
Oceńcie sami urodę i oryginalność tego budynku


Pozdrawiam weekendowo
Gosia :)

12 komentarzy:

  1. Piękna bransoletka :) Dzięki za tutek :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Brakuje mi czasu na te robótki ale wszystkie potrzebne akcesoria mam :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam takie DIY! Super pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny tutorial. każdy sobie teraz poradzi :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Właśnie miałam kłopoty z wiązaniem gumki, a tu proszę - węzeł płaski i kropla kleju - prosto i szybko.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ponieważ zawsze oglądam od "końca" to mogę przysiąc, że nie podglądałam - cieszę się, że zgadłam :) Bardzo ładne DIY - wykorzystanie kleju bardzo pomysłowe. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny pomysł, mam nadzieję że uda mi się to wykonać, dobry sposób na spędzenie wolnego czasu! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Super pomysł, bransoletka śliczna! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bransoletka niczego sobie:)

    OdpowiedzUsuń
  10. oryginalny to on może i jest ale co do urody... ;-D
    ech, ta architektura!
    twoja bransoletka ładniejsza :-D

    OdpowiedzUsuń

Ciszę się, że do mnie zaglądasz. Dziękuję za komentarz