sobota, 9 kwietnia 2016

Bransoletka z FP4 i DIY

FP4 to nie jest tajemniczy szyfr, ani Enigma.
FP4 to szklane koraliki Fire Polish 4mm.
I właśnie z tych koralików, czeskich, szlifowanych, zrobiłam bransoletkę. Ma ona wygodne zapięcie magnetyczne, ozdobiona jest kokardką.
Zrobiona techniką sznura szydełkowo koralikowego.
Jest to żmudna technika, ale gdy robi się biżuterię z takich dużych koralików, to robótki przybywa w błyskawicznym tempie :)


 sznur szydełkowo koralikowy, bransoletka FP 4mm, zapięcie magnetyczne
 sznur szydełkowo koralikowy, bransoletka FP 4mm, zapięcie magnetyczne
 sznur szydełkowo koralikowy, bransoletka FP 4mm, zapięcie magnetyczne


Sznur szydełkowo koralikowy, zwany również sznurem tureckim, to sposób na stworzenie unikalnej biżuterii.
W tej technice dziewczyny robią cudeńka, ja wybrałam opcję minimalizmu :)

Jak to zrobić?


Długo szukałam w internecie i stwierdziłam, że najlepsze materiały przygotowała Weronika Kaczor, czyli Weraph.

Znajdziecie u Weraph:


- wzory sznurów szydełkowo koralikowych, wraz ze zdjęciami gotowych prac, co pozwala nam od razu zobaczyć gotowy efekt, bardzo przydatna opcja
- program DB-Bead do projektowania swoich własnych wzorów, można zaprojektować najróżniejsze cudeńka i świetnie się przy tym bawić
- bezpłatny kurs na wykonanie sznura szydełkowo koralikowego, czyli zaczynamy od podstaw.

W tej technice zrobiłam już:


- bransoletka cieniowana "landrynkowy róż"
- bransoletka cieniowana szaro-czarna
- bransoletka zielona
- fioletowy zestaw czyli bransoletka i naszyjnik
- pomarańczowy zestaw czyli bransoletka i naszyjnik

A na sfotografowanie czeka jeszcze jeden naszyjnik :)

Macie doświadczenia z szydełkiem? Robiłyście coś tą techniką?

Gosia



16 komentarzy:

  1. Bardzo fajne te Twoje bransoletki z kryształków FP. Świetna alternatywa dla malutkich Toho czy innych. Mam małą uwagę do informacji które zawarłaś pod zdjęciami. Sznur turecki to nie jest dokładnie taka sama technika co w sznurze koralikowym. Weronika prezentuje instrukcje do obu. Pozdrowienia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie jestem specjalistką w tym temacie :) Dziękuję Ci Betko za uwagę, muszę jeszcze o tym poczytać :)

      Usuń
  2. Ciekawy pomysł na użycie tych koralików, bransoletka wyszła bardzo ładnie:-)
    Ja dopiero w zrobiłam jedną bransoletkę szydełkową, fajna zabawa:-)
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  3. Gosiu, bransoletka wyszła Ci śliczna;) Fajnie, że podałaś linki do innych ,,cudeniek", bo ja wciąż uczę się różnych technik i wciąż szukam;) Pozdrawiam Cię cieplutko;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wow! Cudna ta bransoletka, piękny kolor. Napracowałaś się ale widzę, że warto było...serdecznie pozdrawiam...

    OdpowiedzUsuń
  5. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękna bransoletka.
    Mam drobną uwagę związaną z nazewnictwem. Sznur szydełkowo-koralikowy i sznur turecki to nie jest dokładnie to samo. Są drobne różnice w sposobie dziergania. Pisałam o tym w tym miejscu klik . Serdecznie zapraszam i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Jolu, już Betka zwróciła mi na to uwagę. Muszę poczytać o tych różnicach :)

      Usuń
  7. bransoletka fantastyczna! bardzo ciekawy pomysł z tymi koralikami! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Przepiękna bransoletka!!! Jesteś bardzo uzdolniona :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękne mieniące się kolory i idealne proporcje. Jesteśmy zachwyceni! ŚWIETNA ROBOTA!

    OdpowiedzUsuń
  10. Wiele razy robiłam biżuterię ze sznurów szydełkowo-koralikowych. Czasem dorzuciłam kilka większych Fire Polish, żeby bransoletka czy naszyjnik nie wyglądał nudnie. Nie wpadłabym jednak na to, żeby wykonać sznur w całości z takich dużych koralików!
    Uwielbiam ten mieniący się, ciemny kolor (trochę kojarzy mi się on z zorzą polarną) i efekt jaki tworzą 4FP (swoją drogą, wygodny ten skrót). :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Robiłam już sznury z dodanymi gdzieniegdzie koralikami FP, ale taką wykonaną tylko z nich mam ciągle w planach i chyba w końcu muszę się skusić ;)

    OdpowiedzUsuń

Ciszę się, że do mnie zaglądasz. Dziękuję za komentarz