poniedziałek, 6 sierpnia 2018

Sezon ogórkowy i przepisy

Uff, nareszcie mogę powiedzieć, że zakończyłam sezon ogórkowy.
Koniec z przetworami z ogórków :)

ogórki - przetwory na zimę, kiszone, sałatka

Od zaprzyjaźnionego rolnika kupiłam dwa worki ogórków, takich z uprawy ekologicznej. Ogórki różnej wielkości i kształtu, jak widać na zdjęciu powyżej. Nie są wszystkie równe i proste, jak można kupić w sklepach. Każdy jest inny.


Ogórki kiszone

Te średniej wielkości i najbardziej proste przeznaczyłam na kiszenie. Do każdego słoika włożyłam koper, sporo czosnku i chrzan. Upchnęłam Włożyłam ogórki i zalałam osoloną wodą.
W słoikach teraz buzuje - temperatura sprawia, że ogórki mają przyspieszony i intensywny proces kiszenia :)
ogórki - przetwory na zimę, kiszone, sałatka

Sałatka słoikowa

Zostały te niekształtne oraz duże. Tutaj znalazłam przepis na sałatkę słoikową, do obiadu.
Zrobiłam wszytko według przepisu, zapasteryzowałam słoiki.
Jeden ze słoików nie zamknął się w trakcie gotowania, więc od razu mogłam spróbować (oczywiście po wystudzeniu).
Pyszna sałatka! Polecam ten przepis.

ogórki - przetwory na zimę, kiszone, sałatka

ogórki - przetwory na zimę, kiszone, sałatka

Ogórki tarte

Duże ogórasy, takie całkiem duże, przeznaczyłam na starcie. I znów z pomocą przyszedł internet. U Smacznej Pyzy jest przepis tutaj na ich wykorzystanie. Można oczywiście przeznaczyć do starcia mniejsze ogórki :)
Ogórki były wyrośnięte, więc wykroiłam z nich pestki, i wszystko zrobiłam zgodnie z przepisem. Starte ogórki kisiły się kilka dni w słoiku, potem je zapasteryzowałm. Wszystkie słoiki zamknęły się, więc nie było co spróbować :)

ogórki - przetwory na zimę, kiszone, sałatka

ogórki - przetwory na zimę, kiszone, sałatka

P.S.
To jednak nie koniec sezonu ogórkowego - dostałam od sąsiadki wiaderko ogórków :)

P.S. 2
W ubiegłym roku robiłam fasolkę szparagową do słoików tutaj.
Jak wyszła?
Chyba ze względu na temperaturę przechowywania - moja "spiżarka" to dość ciepłe pomieszczenie - fasolka była lekko kwaśna.
No niestety nie dysponuję chłodną, ciemną piwnicą :(


Jak udały się Wasze ogórki? Robicie przetwory na zimę?


pozdrawiam
Gosia

7 komentarzy:

  1. Przetworów mam całą szafę wielką w szopie i jeszcze coś niecoś włożę:) Ogórki miałam swoje ale sezon też skończyłam. Teraz pora na śliwki:) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Wczoraj dostałam śliwki od sąsiadki :) Zaczynam od knedli :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nazbierałem w opuszczonym ogrodzie i nutelli narobiłam:)

      Usuń
  3. Robię, właśnie ogórki i dżemy. Fajnie mieć coś w zapasie na zimę, to takie "wspomnienie lata"...pozdrawiam serdecznie...

    OdpowiedzUsuń
  4. W tym roku narobiłam słoików, a potem okazało się, że źle je spasteryzowałam i wszystkie się popsuły :( Tyle roboty na nic:(

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja robiłam jedynie ogórki małosolne!!Pyszne.

    OdpowiedzUsuń
  6. Czekamy na sezon w takim razie :)

    OdpowiedzUsuń

Ciszę się, że do mnie zaglądasz. Dziękuję za komentarz